Každý, kdo má dieselové auto, už určitě slyšel o DPF filtru. Tenhle filtr má za úkol zachytávat saze, které vznikají při spalování nafty, aby se jich nedostalo tolik do ovzduší. Na papíře to vypadá dobře, ale v praxi může způsobovat spoustu problémů. Zejména u starších aut nebo pokud jezdíte hlavně po městě, kdy auto často nedosáhne potřebné teploty, aby se filtr sám vyčistil. To vede k tomu, že se filtr zanáší, motor ztrácí výkon, spotřeba stoupá a v horším případě může dojít i k vážnější poruše. Když se filtr zanese, může vás jeho oprava nebo výměna stát opravdu hodně peněz. Někdy i desítky tisíc korun.
Proto si mnoho majitelů dieselů pohrává s myšlenkou https://citaty.net/citaty-o-myslenkach/ nechat si filtr odstranit. Není to ale žádná domácí práce na koleni. Kvalitní odstranění znamená nejen vyndat samotný filtr, ale také upravit software auta tak, aby se motor i elektronika chovaly tak, jak mají, bez zbytečných chyb a blikajících kontrolek. Pokud auto používáte jen na závody, do terénu nebo třeba na export mimo Evropu, odstranění DPF filtru může být skvělým řešením. Motor díky tomu lépe dýchá, má více síly a často i menší spotřebu paliva. Navíc vás přestane trápit neustálé čištění filtru, jeho výměna nebo nepříjemné poruchy, které jsou s DPF spojené.
Je ale důležité vědět, že pokud s autem jezdíte po silnici v běžném provozu, tak to bez DPF není legální. Tam musí filtr zůstat v pořádku. Ale když auto používáte jen mimo veřejné komunikace, můžete se takového zásahu bez obav pustit. Pro majitele starších dieselů, kteří už měli kvůli DPF spoustu problémů, nebo pro ty, kdo své auto používají třeba v terénu, je odstranění DPF často jediným rozumným řešením, jak mít auto bez problémů a starostí. Profesionální servis vám navíc udělá vše tak, aby auto bylo v bezpečí a všechno správně fungovalo. Pokud tedy přemýšlíte, že byste se DPF filtru rádi zbavili, stojí za to kontaktovat odborníky. Ti vám vysvětlí, jak to celé probíhá, co je potřeba udělat, a pomohou vám s celým procesem.